Algemene voorwaarden Klaas Oosterhof


A.

Op uw horlogereparatie hebt u zes maanden garantie. Deze garantie geldt alleen voor de reparatie. Mocht bijvoorbeeld de kroon vervangen zijn en er blijkt na drie maanden dat het elektroblok stuk is, valt dat niet onder de garantie.

B.
Schade ontstaan bij abnormaal gebruik valt niet onder de garantie.

C.
Glasbreuk en horlogebanden vallen niet onder de garantie.

D.
Bij het verwisselen van een batterij zijn we niet verantwoordelijk voor glasbreuk. Bepaalde kastconstructies leveren sneller een glasbreuk op. Ook kan het glas een verborgen breuk hebben.

E.
Zowel bij een schoonmaakbeurt van een waterresistent horloge, als bij het verwisselen van een batterij, controleren wij niet automatisch op waterdichtheid.
Wanneer u hier om vraagt is dat natuurlijk wel mogelijk.

F.
Wij zullen uw reparaties met de grootste zorg behandelen.Reparaties aan sieraden met stenen geschieden voor eigen risico.

G.
Doordat uw sieraden zijn gedragen, vertonen deze slijtage. Dit geldt uiteraard ook voor de zettingen van deze stenen. Mocht na het polijsten en schoonmaken blijken dat één of meerdere stenen loszitten, of verlies van stenen na verloop van tijd geconstateerd wordt, dan zijn wij hiervoor niet verantwoordelijk. Wel willen wij dit graag op een juiste wijze voor u herstellen.

H.
Na het polijsten geeft uw sieraad ogenschijnlijk gebreken weer zoals diepere krassen en deukjes die u eerst niet dacht te zien. Vóór de reparatie viel u dit soort 'gebreken' niet op. Juist door het polijsten glimt een sieraad bijna als nieuw, waardoor dan dit soort onvolkomenheden gaat opvallen. Bepaalde stenen moeten door de aard van de reparatie verwijderd worden. Door de intense hitte zouden ze kunnen breken. Mocht door welke oorzaak dan ook deze steen breken/beschadigen, dan is dit geheel voor eigen risico. Wel zullen wij met u overleggen of u een nieuwe steen gezet wilt hebben.

I.
Het is verstandig om één keer per jaar uw zettingen van uw sieraden te laten controleren.

J.
Witgouden sieraden laten veelal na reparatie een gelige kleur zien, dit komt doordat door de hitte van het solderen of door het polijsten de rhodiumlaag plaatselijk wordt verwijderd . Dit is nooit te voorkomen en kan uiteraard weer verholpen worden door het sieraad voor een nieuwe rhodiumlaag te laten voorzien.

K.
Wanneer wij de maat van uw vinger opmeten bij de aanschaf van uw trouwringen of t.b.v. het groter/kleiner maken van uw ring(en), dan is dat een momentopname. Weersinvloeden, medicijnen, dragen van tassen, het moment van de dag, etc. zorgen er nog wel eens voor dat tussen het moment van opmeten van de maat en het omdoen van de ring, uw vinger in maat kan zijn afgenomen dan wel zijn toegenomen. Natuurlijk kunnen we hier niets aan doen, uiteraard zorgen we er wel voor dat de maat tegen een geringe meerprijs aangepast wordt.

L.
Het verlies van briljanten en andere stenen uit ringen valt niet onder garantie.

M.

Bij bonverlies zijn wij niet verantwoordelijk voor het afgeven van uw reparatie aan derden.

N.

Uw aankopen mogen binnen twee weken na aankoop geruild worden. Mocht u geen vervangende artikelen naar uw smaak kunnen vinden, dan krijgt u een tegoedbon ter waarde van het aankoopbedrag. Deze tegoedbon is een jaar geldig.

O.
Online winkel
Sieraden uit de online winkel mogen binnen zeven dagen aangetekend (kosten koper) geretourneerd worden.